Osnovni ciljevi tokom prve godine edukacije su ovladavanje bazičnim teorijskim konceptima iz sistemske porodične terapije; sagledavanje porodične disfunkcionalnosti u sistemskom kontekstu; upoznavanje sa specifičnim tehnikama intervenisanja u odnosu na bazične sistemske škole; prepoznavanje različitih oblika porodične disfunkcionalnosti u porodičnom sistemu; sticanje i razvijanje savetodavnih praktičnih veština u sistemskom intervenisanju (analiza protokola i prikaza slučaja); upoznavanje sa modelima timskog i koterapijskog rada.
Sadržaj programa prve godine obuhvata sledeće teme:
- Normalni procesi u porodici
- Životni ciklusi razvoja porodice
- Genogram
- Opšta teorija sistema – bazični koncepti
- Transgeneracijski porodični pristup (Boven)
- Strukturalni porodični pristup
- Strateški porodični pristup
- Milanska škola sistemske porodične terapije
- Predispitna radionica
- Ispitna radionica
|
|
Osnovni metod rada je grupni-interaktivni rad radioničarskog tipa. Predvidja se realizacija ukupno 11 jednodnevnih radionica tokom školske godine (u ritmu jedamput mesečno). U prvoj godini teorijski deo nastave obuhvata uvodna teorijska predavanja edukatora a praktični rad sa "simuliranim" porodicama (role play- igranje uloga).
Program edukacije je prilagodjen i namenjen stručnjacima multidisciplinarnih timova (soc.radnici, pedagozi, specijalni pedagozi, lekari). Moguća veličina grupe je u rasponu od 10 do 20 učesnika. U cilju uspostavljanja kontinuiteta u radu grupa je zatvorenog tipa.
Lični rad
Program edukacije iz sistemske porodične terapije, a tokom prve godine edukacije, predvidja i lični rad u individualnom ili grupnom kontekstu sa terapeutom po izboru. Tim edukatora očekuje da edukanti prilože potvrdu o ličnom radu (minimum broj sati je 50).
Očekuje se da polaznici po završenom uvodnom kursu ovladaju osnovnim sistemskim znanjima, tehnikama i veštinama neophodnim za suportativni rad sa porodicama, da razviju sposobnost da sistemski razumeju porodicu i da se upoznaju sa osnovnim intervencijama sistemske savetodavne prakse.
Po položenom ispitu prve godine edukanti dobijaju sertifikat kojim se potvrdjuje uspešno završena prva godina.
|