Osnovni ciljevi tokom druge godine edukacije su razvijanje teorijskih znanja o tehnikama intervenisanja u sistemskoj praksi; upoznavanje sa posebnim modalitetima funkcionisanja porodice; razvijanje praktičnih veština sistemskog intervenisanja (analiza protokola i prikaza slučaja); supervizija praktičnog rada sa porodicom (video snimci terapijske seanse); razumevanje značenja i značaja samorefleksivnosti u sistemskoj praksi.
Sadržaj programa* druge godine obuhvata sledeće teme:
- Postmilanski pristup, postmoderno mišljenje u porodičnoj terapiji i terapija fokusirana na rešenje
- Narativna terapija
- "Attachment teorija" i pristup osećanjima u sistemskoj praksi
- Sistemski rad sa parovima
- Sistemski rad sa porodicama u separaciji i razvodu
- Specifične porodične konfiguracije i porodična terapija
- Nasilje u porodici
- Sistemski rad sa gubitkom u porodičnoj terapiji
- Sistemski pristup roditeljstvu i uključivanje dece u porodičnu terapiju
- Sistemski rad sa pojedincem
- Sistemski rad sa tajnama u porodičnoj terapiji
- Ispitna radionica
|
|
*Moguće su izmene u programu i tokom realizacije programa zavisno od procene potreba članova grupe. Tokom realizacije programa posebno će se isticati značaj uloge pola, etike, rezilijentnosti, kulture, moći i samorefleksivnosti.
Osnovni metod rada je grupni-interaktivni rad radioničarskog tipa, aktivna participacija edukanata koja podrazumeva "dovodjenje" porodice u supervizijsku grupu (video snimak rada sa porodicom).
Lični rad
Program edukacije iz sistemske porodične terapije, a tokom druge godine edukacije, predvidja i lični rad u individualnom ili grupnom kontekstu sa terapeutom po izboru. Tim edukatora očekuje da edukanti prilože potvrdu o ličnom radu (minimum broj sati je 50).
Po položenom ispitu druge godine edukanti dobijaju sertifikat kojim se potvrdjuje da su ovladali znanjima i veštinama porodičnog savetovanja.
|